reklama

Ja tú českú klasiku proste milujem!

Tušila som dopredu, že si na dnešnom obede pochutím. Včera som totiž mala dosť diétny deň a dnes pred obedom mi to môj žalúdok začal patrične vyčítať. „Dobre, dobre, už idem" hovorím mu a začínam sa zberať do mojej obľúbenej reštaurácie. „Asi si dám meníčko, polievku a druhé, to sa oplatí viac a poriadne sa najem". Po minútovom študovaní dennej ponuky vykúkne spoza rohu starý známy čašník a familiárnou drzosťou sa pýta „No co je, co do toho tolik koukáte, co to bude?" a ja mu rovnako drzo odpoviem „No jo do prdele, tolik do toho koukám, dám si tedy ten gulášek!" a dôverne sa na seba uškrnieme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Mám to tu rada. Milá plzenská reštaurácia „U Sedlerů", ktorá sa nachádza kúsok od centra Prahy, mi učarovala nielen dobrým jedlom a cenami, ale hlavne milým, nenútene priateľským personálom. Vždy sa tam cez obed uvoľním a zrelaxujem. Moje vzletné úvahy prerušuje čašníčka a prináša Ten gulášek. Nečakala som to. Teda, čakala som guláš aj to, že bude dobrý, lebo Česi robia dobré guláše. Ale tento moje očakávania predčil. Krásne nakrájané mäkké kúsky mäska, zaliate lákavo vyzerajúcou omáčkou, posypané čerstvou cibuľkou a a ako čerešnička na torte do chrumkava opečený jemný špekáčik. Tomu kraľujú štyri krásne veľké chutné knedlíky. Ruku na srdce, nikto na svete nerobí lepšie knedlíky ako Česi...Nedočkavo si dávam do úst prvé sústo a slastne zatvorím oči. Mňam! Dnes sa im ten guláš fakt vydaril! Intenzita jedenia a dychu sa zrýchľuje a v polovici jedla, keď konečne prvý krát odtrhnem zrak od taniera, vidím ako chlapík, sediaci pri náprotivnom stole, na mňa prekvapene zíza. Ešte zrejme nevidel ženu, ktorá by si vychutnávala guláš s takým zápalom a radosťou, ako to robia chlapi. Ja sa však dnes nestarám o etiketu a doslova „zožeriem" zvyšok obeda. Fakt sa nechcem opakovať, ale ten dnešný guláš stál za to!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes mi spravili radosť tri veci : úspech môjho druhého blogu, slnečná obloha nad Prahou a ten skvelý guláš. Keď sa práve nachádzate v Prahe, alebo tu žijete, odporúčam Vám zájsť k Sedlerům. Do zajtrajšieho obeda majú gulášek v dennej obedovej ponuke.

P.S. Ak prídete do Prahy a dostanete chuť na pravú sviečkovú za super cenu, navštívte Kavárnu Slávia pri Národním Divadle (vedľa vstupu do kaviarne je vstup do reštaurácie). Pravá česká atmosféra a najlepšia sviečková, akú som v Prahe doteraz jedla!

Zdroje a fotografie:

http://recepty.centrum.cz/recepty/masita-jidla-a-ryby/staticky/recepty/popovicky-gulas/

Marcela Sabová

Marcela Sabová

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som veľký snílek a mojím najväčším snom je splniť si svoje sny. V preklade to znamená precestovať celý svet, teda skoro celý;-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu